keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Kesähaaste-kyselyä



Hiukan on jo tullut kyselyitä ja toiveita uudesta haasteesta. Kuumeisena täällä mietin... siis oikeesti oon kuumeessa, joten hidasta on ajatustoiminta.

Mikäpä olisi kiinnostava aihe... No, katsaus menneeseen on joskus paikallaan. Tutustuhan tuohon listaan ja laita sen jälkeen vastausta alalaidan kysymyksiin, kommenttilootaan!


Tässäpä luettelo Korukoplassa toteutetuista haasteista! Aikamoinen aihekirjo ja mukavia muistoja :-)



2010

Haasteet 1-4; lahjoitushelmistä/riipuksista koru

2011

5                helmiq:n osaset
6                Jatka korua riipuksesta, 2 rinkiä
7                Matkustan ympäri maailmaa
8                Kierrätys
9                Vanhan kansan viisaudet
10              punainen-sade-kolme
11              kuva/siemenhelmet

2012

12              helmivaihto
13              Lepo; kuvasta koruksi
14              Kierrätys, älä osta mitään uutta
15              Nappipeliä, nappivaihto
16              Kukka-kukempi-kukkasin
17              Vaihtorinki viidelle/vaihtorinki neljälle
18              Inspiroidu väreistä; kuvasta koruksi
19              Koru vartissa

2013

20             Vanhasta uutta; korun uusi elämä
21              Paperi                        
22              Sormus
23              Hiuskoru
24              ’Muurahaiset rakentaa’, riipus-rinki
25              Metalli
26              ”Lähellä sydäntä”, koru itselle
27              Vastavärit
28              Siemenhelmet

2014

29              ”Hutista hurmaavaksi”, kätketyt aarteet
30              Tarvikevaihto bloggaajille


Erilaisista vaihdoista on tykätty selvästi ja samoin nuo pätkä-korut ovat olleet hurjan mukavia tehdä ja seurata. Kuvasta koruksi -haasteet ovat keränneet osallistujia. Itseä lähellä ovat myös nuo kierrätysaiheet, vaikka olenkin huono niissä.  


Siispä kyselen, mikä sinusta on ollut mielenkiintoisin, innostavin, haastavin, hauskin, vaikein tai helpoin haaste??  Onko joku haaste sellainen, jota ehdottomasti toivot uusittavaksi? Mikä aikaisemmista innostaisi juuri nyt? (Tosin on mulla varalla uusikin aihe, sitäkin saa 'sokkona' toivoa.)   


**********          

12 kommenttia:

  1. Kaikki, johon olen osallistunut on olleet mukavia.
    Tuo mihin itse osallistuit juuri(helmiä) ,tuntui kiinnostavalle:)

    VastaaPoista
  2. PUU! Se puuttuu :) koru jossa päämateriaali on puu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja sellaisena tietysti, että sitä puuta pitää ite jalostaa... ei vain suoraan puuhelmiä tms.

      Poista
    2. Tätä puu-aihetta oon pyöritelly mielessäni monelta kantilta...

      Poista
  3. Kauhee hinku olisi nyt kyllä johonkin haasteeseen, mutta en yhtään osaa ajatella, mikä kiinnostaisi eniten. On kyllä ihan tyhjä pää siltä(kin) osin.

    Tanja Marita; jaa että puu uupuu... Mielenkiintoinen aihe, mutta mulle voisi olla vaikee ihan oikeen puun "jalostus". Mutta jos aihetta laajentaisi niin että aiheena olisi puu myös teemana, eli jotenkin korussa, ei siis välttämättä puu edes materiaalina, vaan vaikka niin, että korun voisi nimetä vaikka jonkun puun mukaan, laittaa siihen vaikka osasia, jotka kuvaisivat jotakin puuta tai puun elementtiä, oksaa tms. Tai en minä tiedä.. :D Kesäinen metsä ja puut ovat kyllä sydäntä lähellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanonta, "ei näe metsää puulta", voisi toimia toisinkin päin "ei näe puuta metsältä". No tämä nyt ei taas liity mihinkään... :D

      Poista
    2. Puuta voitaisiin kyllä hioskella aiheeksi ;-) silleen, että kaikki voi osallistua tietenkin.

      Poista
  4. Huii jännää siis tulossa :)
    Itse olen osallistunut vasta yhteen haasteeseen, joten mulle kaikki on uutta ja mieluista!
    Hyvää kesää koruilijat!

    VastaaPoista
  5. Kaikista haasteista mihin oon osallistunut, oon tykännyt. Eniten on miellyttäneet pätkäkoru ja kaikki vaihdot mihin oon hoksinut osallistua ;) ja kierrätysaihe viehättää aina - senhän vois toteuttaa myös vaihtona, vai mitä ootte mieltä? Mulle ktllä kelpais tuo sokko-vaihtoehtokin :)

    VastaaPoista
  6. Kesälomalla voisi olla aikaa jopa osallistua haasteeseen! Puu kelpaa kyllä minulle mainiosti. Haastavimpia itselleni on taas vaihdot, koska en meinaa ikinä keksiä "tarpeeksi hyvää" satsia vaihdettavaksi.

    VastaaPoista